For elever i alderen 14 til 18

Booking og betaling

Registreringsgebyr

Når du søger om at blive udvekslingselev og bliver optaget, betaler du et registreringsgebyr – det gælder alle udvekslingsorganisationer og er en bekræftelse på, at du gerne vil have os til at gå videre med din ansøgning.

Registreringsgebyret er på 5.000 kr uanset destination og er indeholdt i den samlede pris for opholdet.

Programgebyr

Hvad dit udvekslingsår kommer til at koste afhænger af destination, varighed og tilvalg. Under hver destination kan du se prisen for et klassisk high school-program.

For udvekslingsophold, der starter om efteråret, gælder følgende betalingsbetingelser, angivet i procent af den samlede pris:

Delbetalinger Betalt Beløb
1 – registreringsgebyr 10 dage efter optagelsen 5.000 kr
2 15 januar 25 % af programgebyret
3 1 april 30 % af programgebyret
4 – slutbetaling 15 juni det resterende beløb

Eventuelle besparelser, stipendier og/eller tilvalg ses på den endelige faktura, der skal være betalt inden den 15. juni.

Alt dette er inkluderet med STS

  • Interview, møder og materialer, så du og dine forældre kan forberede jer på dit udvekslingsår.
  • STS Welcome Camp er inkluderet på næsten alle destinationer, når du tager på udveksling med afrejse om efteråret.
  • Returbillet til dit værtsland.
  • STS-rygsæk.
  • En STS-medarbejder eller værtsfamilien vil møde dig i lufthavnen, når du ankommer.
  • Placering hos en en værtsfamilie med fuld kost og logi
  • Kontakt til STS’ områderepræsentant, lokale kontor og hovedkvarter under hele opholdet.
  • 24-timers telefonservice. Du kan altid få fat på os.
  • Informationsmøder i løbet af skoleåret med områderepræsentanter og andre udvekslingselever.
  • Diplom efter at have fuldendt udvekslings- eller skoleåret.

Udgifter ud over betalingen for opholdet

Nogle udgifter tilkommer ud over betalingen for selve opholdet, som du som kunde er ansvarlig for. Forsikring, visum, flyskatter, gebyrer og tillæg, sundhedserklæring, vekselgebyr, skoleuniform, frokost på skolen, skolebus, klubkontingenter, valgfri ture under opholdet, lommepenge og personlige udgifter samt udgifter til specialkost. For sen ansøgning om udveksling kan også medføre ekstraudgifter. Kontakt os, hvis du vil vide mere – så kan vi forklare, hvad der gælder for den destination, du er interesseret i.

Forsikring

Det er obligatorisk for alle STS-elever at have en gyldig forsikring under hele opholdet i værtslandet. Vi tilbyder en skræddersyet forsikring, der dækker sygdom, ulykke, erstatningsansvar og bagage, og den er godkendt af de offentlige myndigheder i det land, du skal rejse til.

Hvis du gerne vil have en anden forsikring, skal den være godkendt af myndighederne i værtslandet (fx en statslig myndighed eller skole). Tag en snak med os på STS – så kan vi guide dig mht. forsikring.

Afbestilling og afbestillingsforsikring

Afbestilling af din rejse

Vi beholder ansøgningsgebyret som det eneste, hvis du afbestiller med mere end 5 måneder tilbage før afrejse. Hvis du køber en afbestillingsforsikring, når du booker, så gælder der selvfølgelig andre regler.

Afbestillingsforsikring

Vi tilbyder to slags afbestillingsforsikring som tilvalg, når du booker dit udvekslingsår gennem os:

Standard: Vi har gjort vores mest populære afbestillingsforsikring endnu bedre: Forsikringen giver fuld tilbagebetaling af det betalte beløb* i tilfælde af sygdom, ulykke eller dødsfald i familien ved fremvisning af lægeerklæring. Pris: 2.350 kr.

Udvidet afbestillingsforsikring: Med udvidet afbestillingsforsikring kan du – uanset årsagen – afbestille rejsen og få alle pengene tilbage* senest 10 dage før afrejse.

Pris: 9.500 kr for vores Classic-program, 15.000 kr for vores Select-program.

* Ud over prisen for den pågældende afbestillingsforsikring.

Spørgsmål om din betaling

Hvis du har spørgsmål om din betaling, finansiering, forsikring, værtsfamilie, ekstra tilvalg osv., så kontakt os!